lördag 9 juni 2012

Bröllop

Min underbara granne (som nämns i förregående inlägg) kom med en förfrågan för lite mindre än en vecka sen om jag kanske hade något bröllopskort liggandes som hon kunde få. Detta hade jag dock inte och därför blev det till att sätta sig ner och fixa ihop något roligt. Surfade runt på olika bloggar för inspiration men hamnade tillslut hos Milo Lilja där jag hittade en mall som såg ut som en hög svart hatt. Bestämde mig för att använda denna mall och skrev ut den och sen ritade jag av den på svart cardstock. Dekorerade med ett mönster papper som var svart men med paisley mönster. Tog ett svart brett sidenband och satte som bandet som går runt hatten. Använde mig utav Kenny K´s underbara Wedding Dance stämpel som jag färglagt med Tombow pennor. På brudens klänning har jag sedan lagt lite Stickles Diamond på och likaså på diademet i håret och slöjan. Framsidan är även dekorerad med lite bling och en 3D märke med text. På insidan av kortet har jag stansat ut brudparets namn och skrivit hälsningen samt satt dit lite bröllopsklockor.




Då det är ett kroatiskt bröllop som dom ska på behövdes det något att lägga presenten i. Eftersom det är ett kroatiskt bröllop får dom inte ta emot gåvor/presenter utan bara pengar valde jag att dekorera en lite låda som dom kunde lägga pengarna i. Lådan var vit från början men för att matcha kortet målade jag botten delen svart och över delen i silver som jag sedan klädde i tunt trådigt papper (i brist på vad det heter). Lite bling runt kanterna på locket och sedan rosor uppe på locket.



När allt var färdigt tog en en påse (inköpt i Danmark) med hjärthandtag för att lägga allt i. Valde att dekorera påsen med 3D stickers.


Här ser ni allt tillsammans. Blev väldigt nöjd med slut resultaten.


Om ni kommit så här långt ner i detta långa inlägg så vill jag bara säga att kortet jag har gjort är även med i Kenny K´s Krafty Girlz Pearls Challenge och jag lämnar även in det till deras DT-call som dom har nu. Håll tummarna.



1 kommentar:

  1. Fabulous creation, thanks for joining us at Kenny K,s for our challenge
    Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...