onsdag 11 april 2012

Det kom....

... ett sms från min kära granne som undrade om jag ville hjälpa henne med att pyssla ihop lite saker som hon skulle ge bort. Självklart ville jag det. Hon behövde lite flaskhängare med påsk tema, två tack kort och en korg/låda att ge bort till påsk. Satte mig ner och började pyssla ihop allt.
Flaskhängarna gjorde jag med en ficka fram till så att hon kunde lägga några lotter i den också. Gjorde 9 st flaskhängare i tre olika färger, och vilka papper användes???.... ja helt riktigt dom prickiga från Colorbar. Det blev 3 gula, 3 gröna och 3 orange. Då det skulle vara som påskpresent stämplade jag med påskstämpeln från Reprit och dekorerade med en fjäder i samma färg som pappret. Inget avancerat då det skulle vara många av samma så jag valde att göra dom i samma tema.




Som tack kort valde jag att göra två stycken bokkort. Papperna jag använt mig av är från Reprint och är inhandlade på Stämpelfabriken. Stämplade och embossade Reprint´s Tack stämpel på insidan i boken. Korten skulle ges till en tjej och en kille så jag valde att göra det ena bokkortet lite mer grabbigt och det andra lite mer tjejigt. Sparsamt med dekorationer även på dessa då jag tyckte att pappret var så dekorativt i sig själv att det inte behövde mer dekoration.



Till sist gjorde jag två korgar som hon kunde få välja mellan med se där det ville hon inte utan hon ville ha båda, och naturligtvis fick hon det. Den lilla korgen har jag flätat ihop och beskrivningen hittar ni här. Den andra korgen har jag gjort med denna beskrivning som finns här hos Lottas Vrå. Denna korg är även den jag har gjort i mindre mått som jag visar i inlägget förre. Har även här använt mig av papper och från Reprint men med påsk tema.





Ska kanske också nämna att allt detta gjordes på cirka 1 vecka då jag fick förfrågan veckan innan påskveckan, så det blev många sena kvällar och nätter men vad gör man inte för sin underbara granne. Glad blev hon över allt och gav mig ytterliggare en stor beställning, dock inget brådskande, på lite kort och hängare som hon kan ha hemma som förråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...