lördag 24 september 2011

Beställnings kort

För någon vecka sen frågade en utav mina arbetskollegor om jag inte kunde göra ett kort till henne. Dom skulle fira en manlig släkting som fyllde 85 år. Hon frågade mig på onsdagen och det skulle vara färdigt till lördagen. Jag antog utmaningen som var både att göra ett manligt kort på kort tid. Som tur var hade vi en utav våra scrapträffar på onsdags kvällen vilket gjorde att jag fick påbörjat kortet och avslutade det hemma. Fick även lite tips och råd från underbara Vibbe. Tack så jättemycket för dina råd.
Kortet gjordes i lite mörkare färger. Har lyckats få tag på Prickiforms vimpel stämpel som jag använt mig utav på kortet där jag skrivit mottagarens namn och hur mycket han fyllde. Vimplarna har jag satt på 3D kuddar för att få upp dom från bakgrunden. Stämplen utav den äldre mannen kommer från Stämpelgården (som tyvärr inte finns längre). Honom har jag målat med Tombow pennor. Text stämplen som är använd på insidan kommer från Skogstokiga.
Överlämnade kortet till min kollega på fredagen och hon blev jätte nöjd och förvånad över hur bra det blev. Mottagaren blev även han glad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...