torsdag 21 oktober 2010

Kurs

Igår var jag på kurs hos Stämpelfabriken. Det var en grundkurs i stämpling med jultema. Vi fick lära oss tre olika tekniker. Första tekniken var att stämpla med två nyanser av samma färg. Valde att stämpla med blått. En ljusare blå som bakgrund och sen själva texten i en mörkare färg. Väldigt enkelt men det blev effektfullt. Tyvärr syns inte bakgrunds stämplingen så bra på fotot. Andra tekniken var embrossing och färgläggning med embrossingpennor så att motivet fick en liten förhöjning. Tredje och sista tekniken var blekning av ett motiv. Snögubben på det sista kortet är gjort med hjälp av blekning. Stämplade och embrossade motivet på ett ljusgrått papper och sen användes klorin till att bleka det som skulle vara vitt. En väldigt trevlig och rolig teknik som kommer att användas fler gånger. Det var jätte trevligt och roligt samt väldigt lärorikt att vara på kurs hos dom och jag kommer att gå på fler kurser garanterat. Nedan visar jag mina kort som jag gjorde. Tack Johan och Miia för en trevlig kväll.

 Teknik 1
 Teknink 2
Teknik 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...